اصول تبلیغات

تبلیغات یکی از قدرتمند ترین ابزارها برای فروش است و تبلیغات در اینترنت به دلیل ارزان تر بودن و حجم بازدید و دسترسی ٢۴ ساعته و قابلیت رهگیری هوشمندانه بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. تبلیغات بر اساس نیت و قرض به سه دسته ی آگاه کننده، متقاعد کننده و یادآوری کننده تقسیم می شوند و فنون تبلیغات که در تمام تبلیغات باید رعایت بشود برگرفته از این دسته بندی است یعنی سادگی، تکرار و ایجاد پیوستگی.

در عصر حاضر مصرف کنندگان فقط به دنبال تبادل کالا نیستند بلکه آنها علاوه بر کالا به دنبال زیبایی، تغذیه مناسب، رهایی از درد، موقعهیت اجتماعی و امثال اینها هستند و باید در تبلیغات بیشتر بر روی این ارزش ها تمرکز کرد. تبلیغات با خنده، ترس، نوستالژی، منطق احساس و اخلاق بر روی بازار هدف خود جاذبه ایجاد می کنند. تبلیغات بر اساس نیت و قرض به سه دسته ی آگاه کننده، متقاعد کننده و یادآوری کننده تقسیم می شوند و فنون تبلیغات که در تمام تبلیغات باید رعایت بشود برگرفته از این دسته بندی است یعنی سادگی، تکرار و ایجاد پیوستگی.

٨ مرحله مهم در تبلیغ نویسی:
- تحقیق در باره ی رقیبان
- نوشتن امکانات محصول
- نوشتن مزایای محصول و تبدیل کردن امکانات به مزیت
- احساس مشتری با خرید محصول
- مشخص کردن مخاطبین
- مشخص کردن مشکلات مصرف کنندگان
- پیشنهاد فروش منحصر به فرد
- گارانتی

روش های بوجه بندی فعالیت های تبلیغاتی:
- بوجه بر مبنای انجام یک تبلیغ مشخص

- درصدی از فروش، درصدی از سود

- واحدهای محصول

- مدل هزینه و بودجه در مقایسه با رقبا

اشتباهات متداول در تبلیغات:
- تلاش برای دستیابی به هدف های کوتاه مدت و لحظه ای
- ادعایصاحبان کسب و کار مبنی بر وقوف کامل بر همه آن چه باید دانست
- ادعاهای تکراری و بی اساس
- استفاده نامناسب از رسانه های غیر نافذ و محرک
- تولید آگهی به جای طرح ریزی مبارزه تبلیغاتی
- تولید زیاد آگهی بدون توجه به بازتاب آن
- اشتباه گرفتن واکنش مخاطبان با نتایج تبلیغات

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.